THE NUTCASE STORY

EEN HELM VOOR IEDEREEN

Nutcase is opgericht om het beeld van saai te veranderen. Om de helmen weer leuk te maken. Om er iets van te maken dat je wilt dragen zonder dat het moet. Een kunstwerk, iets dat je doet glimlachen, elke keer als je het draagt.

Nutcase maakt helmen voor iedereen. Het maakt niet uit waar je woont, hoe oud je bent, of wat voor soort fiets je rijdt, zij hebben een helm die past bij je hoofd, en die past bij je ziel.

GEVESTIGD IN PORTLAND - AMERIKA'S FIETSHOOFDSTAD

Fietsen is een manier van leven in de westkust stad Portland, Oregon. Portland leidt het land in woon-werkverkeer met de fiets (tot 7% van de bevolking, vanaf 2015), is de thuisbasis van de enige exclusief transit-fiets-voetgangersbrug van het land, organiseert een filmfestival met een fiets, maakt leveringen met bakfietsen en driewielers, en komt samen voor een hele maand van thematische ritten en fiets-fun tijdens Pedalpalooza in de maand juni van elk jaar. 


het ontstaan van Nutcase


HISTORIE

Nutcase werd opgericht tijdens een voetbalwedstrijd tussen twee rivaliserende teams in Oregon in 2000, toen Michael Morrow, president en oprichter van Nutcase en voormalig Nike Creative Director, twee helmen tevoorschijn haalde die hij in zijn garage in elkaar had geflanst, allebei opgesmukt met de mascottes van elk team.
Hij droeg ze op de tribune bij de wedstrijd, en de reactie van de fans om hem heen was onmiddellijk. De mensen hielden van de helmen. Er klikte iets in Michael's hoofd op dat moment: "Sporthelmen zijn saai. Ze zijn ofwel gelicentieerde stripfiguur ontwerpen voor kinderen of eenvoudige effen kleuren. De helm die een levendig verlengstuk is van iemands persoonlijkheid... hij bestaat niet."

Hij dacht er meer aan, en realiseerde zich, "De meeste helmen zijn ofwel gaten kaas of gebaseerd op stripfiguren, wat betekent dat iedereen boven de drie jaar zo goed als uitgesloten is. Ik geloof dat er kinderen en volwassenen zijn die hun fiets of skateboard in een eenvoudigere helmvorm willen rijden dan de aërodynamische fietshelm stijl, en een product willen dat visueel leuker en expressiever is dan een andere zwarte helm", zei Morrow. "Mensen gaan in de toekomst geen helmen minder dragen, dus iemand moet ze spannender maken om te dragen. Die 'iemand' is Nutcase!"



Laissez un commentaire

Veuillez noter que les commentaires doivent être approvés avant d'être affichés